Blog

پوشش نما

بهترین روکش برای نما

روکش نما علاوه بر اینکه یک عنصر بسیار مهم معماری و ساختمانی است، از نظر دکور نیز شروع به ایفای نقش برجسته‌تری می‌کند.

با توجه به اهمیت زیبایی شناختی فزاینده آن در پروژه های معماری، جست و جوی مصالح برای روکش نما به سمت مواردی است که می توانند ویژگی های فنی عالی مورد نیاز را ارائه دهند، همراه با طرح ها و پرداخت های زیبا که به ملک و پروژه به عنوان یک کل ارزش می بخشد.

بهترین متریال برای پوشش نما بدون شک سرامیک است. این نه تنها ویژگی های فنی و زیبایی شناسی بی نظیری را ارائه می دهد، بلکه برای رایج ترین سیستم های روکش نما نیز مناسب است: نمای تهویه شده و نمای کاشی چسبیده.

کاشی و سرامیک بسیار بهتر از سایر مواد مورد استفاده برای روکش نما است.

مزایای بی شماری که ارائه می دهد شامل نگهداری کم است. محافظت در برابر آب و هوا – هم گرما و هم آب و رطوبت. مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش و عوامل جوی؛ و عایق صوتی و صرفه جویی در انرژی ، زمانی که در یک سیستم نمای تهویه شده استفاده می شود. همه اینها در حالی که از نظر زیبایی و عملکرد در طول سال ها و در مواجهه با شرایط سخت خارجی دست نخورده باقی می مانند.

توابع روکش سرامیکی نما

استفاده از روکش نما سرامیکی مزایای بی شماری را به همراه دارد – در سطح فنی، زمانی که نوبت به بهبود رفاه کاربران ساختمان یا خانه می رسد، و در سطح تزئینی، به لطف طیف گسترده ای از گزینه ها و پرداخت های موجود.

از عایق حرارتی و صوتی ارائه شده توسط نماهای کاشی گرفته تا سهولت نصب یا تعویض کاشی (با نمای تهویه شده)، بسته به سیستم انتخابی برای روکش نما، مزایای زیادی دارد.

دو سیستم محبوب در هنگام برنامه ریزی این نوع از عناصر ساختمانی، نمای کاشی سنتی و نمای تهویه شده هستند، یک سیستم مدرن تر اما مستقر که مزایای عمده عملکردی و ساختمانی را ارائه می دهد. بنابراین سیستم مورد استفاده بستگی به نوع نما برنامه ریزی شده دارد که هر کدام مزایای ساخت و ساز خاصی را ارائه می دهد.

کاشی برای نمای بیرونی

بهترین متریال همه جانبه موجود در بازار و بهترین مصالح برای استفاده در نماهای دارای تهویه و چسبیده، کاشی و سرامیک در اجرای این نوع پروژه به محبوبیت ثابتی در میان معماران تبدیل شده است.

نماهای تهویه شده

نمای تهویه شده بدون شک نوآورانه ترین سیستم ساخت و ساز برای روکش نماها است و به لطف حفره هوای مشخص خود که باعث ایجاد شکاف فیزیکی بین قسمت بیرونی نما و دیوار داخلی ساختمان می شود بیشترین مزیت ها را ارائه می دهد. بنابراین نمای تهویه‌شده ویژگی‌های فنی خاصی را ارائه می‌دهد که بسیار برتر از هر سیستم دیگری است که در بازار موجود است و تأثیر مستقیمی بر رفاه کاربران خانه‌ها یا ساختمان‌ها دارد.

این مزایا شامل عملکرد حرارتی عالی آن هم در زمستان (جلوگیری از اتلاف گرما به بیرون) و هم در تابستان (جلوگیری از نفوذ گرما به ساختمان) است. از آنجایی که سیستم نمای تهویه شده به افزایش کارایی ساختمان کمک می کند ، صرفه جویی قابل توجهی در انرژی برای مصرف کننده ایجاد می کند و استفاده از تهویه مطبوع را تا ۳۵٪ کاهش می دهد. علاوه بر این، بهبود آکوستیک ، با کاهش نویز از خارج تا ۲۰٪ وجود دارد.

علاوه بر این، از میان تمام مصالحی که برای پوشش نماهای تهویه‌دار استفاده می‌شود، سرامیک به دلیل مزایای فنی ذکر شده در بالا و گستره بی‌پایان طرح‌های موجود، جذاب‌ترین گزینه مورد توجه متخصصان معماری و ساختمان است. در مورد اولی، یکی دیگر از ویژگی‌های نمای تهویه‌شده با روکش پوششی با فرمت بزرگ و بسیار نازک – و یکی از مواردی که توسط متخصصان ساخت و ساز بسیار ارزشمند است – این است که نصب و تعویض قطعات آسان است.

کاورلام سبک وزن این سیستم را سریعتر تکمیل می کند و در صورت آسیب دیدن یکی از قطعات، هر گونه تعمیر مورد نیاز را می توان به سرعت و به راحتی انجام داد.

نماهای کاشی شده: سیستم روکش کاری چسبیده

این روزها روکش چسب دار رایج ترین نوع روکش نما است. این گزینه بسیار کاربردی، سریع و ساده برای نصب است و ظاهری جذاب ارائه می دهد که ارزش خانه را بالا می برد.

علاوه بر این، کاشی های سرامیکی مورد استفاده در روکش نما نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و بسیار پایدار هستند و خطر ایجاد شکاف، ترک یا ریزش قطعات را ندارند. مانند نمای تهویه‌شده، این نوع نیز عایق حرارتی و صوتی را ارائه می‌کند که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی کاربران تأثیر می‌گذارد.

روکش نما مدرن

طراحی‌های نمای مدرن به مواد بسیار متنوعی نیاز دارند که برش و جابجایی آن آسان باشد، و می‌توان آن را متناسب با طرح‌ها برای نماهای دارای تهویه و نماهای چسبیده تطبیق داد.

این تنها پروژه های آوانگارد نیستند که به این ویژگی ها در متریال انتخاب شده برای روکش نما نیاز دارند. این انتخاب می تواند به طور قابل توجهی بر نتیجه نهایی ملک به عنوان یک کل تأثیر بگذارد، هر سبکی که باشد.

قیمت سرامیک نما

 

اگر به مشاوره شخصی در مورد پوشش نما در پروژه های آینده خود نیاز دارید، دریغ نکنید با ما در اینجا تماس بگیرید . بخش فنی و فروش آرین نما گستر با کمال میل به شما کمک خواهد کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

fa_IRPersian