Blog

ویژگی های الهام بخش نما های مدرن

نمای مدرن

احتمالاً در مورد نما های مدرن شنیده اید، اما چیزی که ممکن است هنوز ندانید این است که چه چیزی آن را از سایر نماهای بیرونی متفاوت می کند.

ویژگی های نماهای مدرن

برای پاسخگویی به نیازها و استانداردهای زمانه، برخی از ویژگی های معماری مدرن چشمگیر شده و امروزه عملا نمادی از این سبک ساخت و ساز هستند.

شایان ذکر است که اکثر این ویژگی ها را می توان در چندین مکان دیگر و نه فقط در نما اعمال کرد. 

خطوط مستقیم

خطوط مستقیم یکی از بزرگترین ویژگی های نماهای مدرن است. آنها از سبک های قبلی، آراسته و پر از جزئیات، مانند باروک، جدا می شوند.

با وجود خطوط مستقیم و کاملاً مشخص، پروژه ظرافت پیدا می کند، کاربردی تر و قابل دسترس تر می شود.

ورودی های نور

یکی از دغدغه های اصلی معماران مدرنیست اطمینان از ورود نور طبیعی به خانه ها و البته انعکاس آن در نمای خانه بود. این نیاز باعث می شود نماهای مدرن دارای پنجره ها و بازشوهای وسیعی باشند که معمولاً با شیشه پوشانده می شوند.

Platibanda

شاید متوجه شده باشید که نمای خانه های مدرن سقف قابل رویتی ندارند. این ویژگی معماری برای حفظ ظاهر تمیز نما مهم است.

اما پس از آن سقف کجا می رود؟ او هنوز آنجاست، در همان مکان. فقط با دیواری که در کنار دیوار اصلی بالا می رود پنهان شده است.

رنگ های خنثی

نمای مدرن تقریباً همیشه با استفاده از یک پلیت رنگی خنثی و هوشیار مشخص می شود.اما فریب نخورید که در اینجا فقط سایه های سفید، سیاه و خاکستری مناسب است. رنگ های دیگر نیز مورد استقبال قرار می گیرند، فقط در این مورد، کمتر اشباع و بسته تر. به عنوان مثال، در مورد رنگ های آبی تیره.

شیشه

شیشه در نمای خانه های مدرن عملا یکپارچه است و برای بستن پنجره ها و درها استفاده می شود. شیشه علاوه بر ایجاد نور در فضای داخلی اقامتگاه، به پروژه ظرافت و لمس تمیزی می بخشد  که در این نوع معماری رایج است.

فولاد

معماری متحول شده از فولاد یک ماده کاملاً جدید برای استانداردهای آن زمان که امروزه به طور فزاینده ای از نظر زیبایی شناسی استفاده می شود.

به طور کلی در ساختار خانه ها استفاده می شود، فولاد را می توان با نمایان شدن تیرها و ستون ها نمایان کرد و همچنین می تواند در هنگام استفاده به عنوان پوشش دیوار به عنصری برجسته تبدیل شود. برای این کار فولاد کورتن یک انتخاب خوب  است.

چوب

چوب ماده ای جاودانه است و به خوبی در بسیاری از سبک ها از جمله سبک مدرن حرکت می کند. می توان از آن برای ایجاد تضاد در نما، به عنوان مثال برای  پانل ها از آن می توان استفاده کرد.

مخلوط مواد

در بیشتر موارد، نماهای مدرن ترکیبی از مواد را برای ایجاد کنتراست و ایجاد حجم و بافت به ارمغان می آورند. یک مثال خوب ترکیبی از چوب و سیمان سوخته است که در کنار هم راحتی، مدرنیته و پیچیدگی را می‌افزایند. ترکیب سنگ و شیشه نیز بسیار محبوب است.

سقف بلند

یکی دیگر از ویژگی هایی که چهره معماری مدرن است سقف های بلند یا دوبل است. این ارتفاع کشیده بین کف و سقف باعث می شود نما قد و قامت پیدا کند. اما سقف های بلند برای ایجاد ساختارهای بزرگتر و بدون برش، مانند دهانه های یک طرفه با پوشش شیشه ای نیز مورد استقبال قرار می گیرند.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

tr_TRTurkish