Blog

Cephe kaplaması için hangi malzemeler kullanılabilir?

سیستم های روکش فلزی وظایف مهمی در ساختمان ها دارند. آنها می توانند عایق حرارتی ایجاد کنند، فضاهای داخلی را از آب و هوا محافظت کنند و -به همان اندازه به ساختمان “چهره” ببخشند، ظاهر آن را بهبود بخشند و عنصر طراحی را به وضوح شناسایی کنند. «روکش فلزی» به اجزایی اطلاق می‌شود که برای تشکیل سطوح خارجی غیرسازه‌ای به ساختار ساختمان متصل می‌شوند. در حالی که در گذشته روکش چوبی تنها گزینه بود، در حال حاضر امکانات متعددی از مواد، رنگ ها، وزن ها، بافت ها و سیستم های بسیاری از متغیرهای دیگر موجود است. در زیر، برخی از مواد اصلی مورد استفاده برای روکش نما و پروژه هایی که از آنها به شکل قابل توجهی استفاده می شود را بیان می کنیم:

ACM (مواد کامپوزیت آلومینیوم)

ACM مخفف “مواد کامپوزیت آلومینیوم” است، یک نوع پوشش با استحکام بالا که از یک پانل سه لایه، با دو صفحه آلومینیومی از پیش رنگ شده متصل به یک هسته پلی اتیلن (PE) تشکیل شده است. پانل‌های ACM در فضای داخلی و خارجی، با ثبات ابعادی خوب، وزن کم و ظاهری زیبا که می‌تواند رنگ‌ها و بافت‌های بی‌پایانی داشته باشد، اعمال می‌شود.

شرکت Alucoil پانل های کامپوزیتی تولید می کند که پوشش های بیرونی آن برای نماهای دارای تهویه، نیمه تهویه و نماهای ضد هوا ایده آل است. این مورد پروژه ساختمان اداری Urban Quartz / Hamonic + Masson & Associam + A / LTA است که نمای ACM آن یک مدولاسیون مثلثی از دو سایه متمایز را اتخاذ می کند. خانه Ile-de-France، توسط ANMA همچنین پانل های ACM را نشان می دهد که هندسه پیچیده ساختمان را همراهی می کند و به دلیل سایه هایی که روکش فلزی ایجاد می کند، حرکت بیشتری را به سازه می آورد.

سرامیک

سرامیک ها از طریق سوزاندن خاک رس تشکیل می شوند. اکثر فرآیندهای مدرن چندین جزء دیگر را به مخلوط اضافه می کنند و در نتیجه محصولات بسیار محکمی به وجود می آیند که می توانند هر شکلی به خود بگیرند. محصولات Coverlam از Grespania شامل یک توری فایبرگلاس ۰.۵ میلی متری است که امکان ساخت قطعات تا ۱۰۰۰ در ۳۰۰۰ میلی متر را فراهم می کند که می توانند بر روی پایه های فلزی نماهای دارای تهویه نصب شوند.

دیوید جیمز معماران و شرکای La Serena Residence از ورق های سرامیکی بزرگ برای پوشش دادن طبقه فوقانی با الگوی چوبی استفاده می کند و به دنبال ویژگی های زیبایی شناختی و بافت های این ماده طبیعی است، اما بدون نیاز به تعمیر و نگهداری معمول. در این مورد، زیرسازی با رنگ مشکی رنگ آمیزی شد تا نمای سرامیکی و درزهای آن برجسته شود.

 

چوب

چوب می تواند گرما را به هر پروژه ای بیاورد. سایه ها و تونالیته های طبیعی و متمایز آن، آن را به ماده ای تبدیل می کند که می تواند هر نوع سلیقه ای را راضی کند. اگرچه نماهای چوبی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً ممکن است فاقد درمان باشند و حفظ ظاهر و احساس یکسان در طول زمان را دشوار می کند. البته امکان استفاده از مواد خام، به عنوان یک گزینه زیبایی شناختی، در هنگام برخورد با گونه های مقاوم تر وجود دارد. اما اگر ایده این است که نمای چوبی تازه کار شده را تا زمانی که ممکن است داشته باشید، فناوری‌هایی وجود دارند که می‌توانند کمک کنند. به عنوان مثال،پارکلکس پرودما از نظر فنی یک پانل چوبی چند لایه با چگالی بالا است که از کاغذ کرافت پردازش شده با رزین های ترموست، تحت فشار و دمای بالا پرس شده و با روکش های چوب طبیعی بسیار مقاوم و اشعه UV و عوامل جوی به پایان رسیده است.

این ماده ای بود که برای پوشش خانه رقص Meadow از معماران جان کران استفاده شد. با استفاده از سه سایه چوب طبیعی، لوح‌های عمودی یک الگوی نمادین در طبقه بالایی خانه، روی پایه‌ای سنگی ایجاد می‌کنند. در دانشکده حقوق دانشگاه سیدنی ، این ماده پوشش داده شده با چوب طبیعی در بریزهای عمودی متحرک مورد استفاده قرار گرفت، درست در پشت یک نمای لعابدار قرار گرفت و کنترل خورشیدی را برای فضاهای داخلی فراهم کرد.

تخته سنگ طبیعی

با سایه های مختلف از خاکستری تیره تا سیاه، نماهای سنگ طبیعی مانند تخته سنگ به هر نما متانت و پیچیدگی می بخشد. علاوه بر این، این ماده راحتی حرارتی و سهولت نصب را برای نماهای دارای تهویه می افزاید. تخته سنگ از دمای شدید پشتیبانی می کند، به سختی برف را جمع می کند، مقاومت در برابر آتش دارد و کاملا ضد آب است. علاوه بر این، به دلیل اینکه ۱۰۰% طبیعی است، اثرات زیست محیطی آن کاهش می یابد و هر قطعه بدون مواد شیمیایی یا درمان های اضافی با دست ساخته می شود.

Cupa Pizarras شرکتی است که با نماهای تخته سنگی کار می کند که با توجه به نیاز هر پروژه خاص اندازه گیری می شوند، با مواد طبیعی متناسب با هر نوع نما. Binet Mix of Commercial Activities در پاریس توسط ECDM از قطعاتی در دو ارتفاع متفاوت، اما با طول های یکسان استفاده می کند و بافت جالبی را در نمای ساختمان به شکل های قاطع و پویا تشکیل می دهد. در کنسرواتوار موسیقی ملون فرانسه، قطعات تخته سنگ با یک پوشش طلایی و براق تضاد دارند. به گفته معماران: “نماهای مسطح معدنی، حصیر و خشن، توسط لکه های بلند تراشیده شده اند؛ این نماها یک ماده مسی طلایی، صاف و بازتابنده را نشان می دهد که نور را از طریق “هارپ” فولادی بلند و فیلترهای پانل سوراخ دار می درخشد. فضای بیرونی روزانه و شبانه ساختمان بین آجر تیره و مس طلایی قرار می گیرد.»

آلومینیوم آنودایز شده

فرآیند آندایز کردن شامل “ساخت یک فیلم اکسید روی فلزات خاص از طریق غوطه ور شدن در یک حمام الکترولیتی است که در آن فلز به آنودایز به قطب مثبت منبع برق متصل می شود و به آند کوبای الکترولیتی تبدیل می شود.” شرکت Kiskadedecor از لینک‌های آلومینیومی آنودایز شده برای توسعه طرح‌های شخصی‌سازی شده مانند جداکننده‌های فضا، بازیابی دیوار، سقف‌ها، نماها، عناصر نورپردازی یا هر ساختار ویژه دیگری که می‌توانید فکر کنید، استفاده می‌کند. به لطف فناوری داخلی، آنها می توانند تصاویر و الگوها را در طیف گسترده ای از رنگ های روشن و ساتن بازتولید کنند.

در نمایشگاه Ecuador Pavilion Milan Expo 2015 / Zorozua Y Asociados ، از پوشش نما برای ایجاد یک الگوی گرافیکی با الهام از بافت های رنگارنگ منطقه Otavalo در اکوادور و انتقال فضای این کشور و میراث فرهنگی آن استفاده شد. این متریال همچنین برای نمای داخلی و برجسته کردن نمادها یا حروف کار می کند، همانطور که در مرکز غذا و تفریح ​​Odysseo، Clavel Architects وجود دارد.

علاوه بر این گزینه ها، هنوز چندین گزینه دیگر از مواد روکش فلزی برای نما وجود دارد. هنگام انتخاب، مهم است که در نظر بگیرید که آیا مواد با الزامات عملکردی و عملکردی پروژه، مقاومت آن و نحوه رفتار آن در طول زمان و همچنین زیبایی شناسی مورد نظر مطابقت دارد یا خیر.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

tr_TRTurkish