Blog

قطر ساختمانی به شکل سال 2022 به مناسبت سال جام جهانی

Dünya Kupası vesilesiyle Katar'da 2022 şeklinde bir bina

جام جهانی قطر ۲۰۲۲

معمار ابراهیم ام جیده ، همزمان با کشور میزبان  جام جهانی فوتبال ، ساختمانی را به شکل سال ۲۰۲۲ در دوحه قطر طراحی کرده است .

ساختمان Iconic 2022 که در شهر ورزشی دوحه مقابل استادیوم بین المللی خلیفه ساخته شده است، که میزبان بازی های جام جهانی امسال خواهد بود، بنای نمادین ۲۰۲۲ توسط سازنده آن به عنوان “اولین ساختمان در جهان که شبیه یک سال است” توصیف شده است.

Ibrahim M Jaidah designed the Iconic 2022 building in the shape of the year

Iconic 2022 برای توسعه‌دهنده ناصر بن حمد آل ثانی توسط جیده ایجاد شد که معمار ارشد دفتر مهندسی عرب است و همچنین مسئول ورزشگاه الثومه به شکل گهفیه در دوحه بود.

جیده گفت: «این پروژه منحصر به فرد است زیرا با یک ایده ساده شروع شد. شیخ ناصر به من گفت: «ابراهیم، ​​من یک ایده چالش برانگیز برای تو دارم» و یک طرح ۲۰۲۲ را به من نشان داد.

قطر ساختمانی به شکل سال 2022 به مناسبت سال جام جهانی
The 2022-shaped building was built at Doha Sports City

این ساختمان از چهار بلوک تشکیل شده است که هر بلوک دارای نمای سنگی است که در اطراف پنجره‌ها قرار گرفته است تا مانند عدد دو یا صفر به نظر برسد. بلوک‌های آراسته شده توسط یک سکوی دو طبقه به هم متصل شده‌اند.

یک سوپرمارکت، کافه و رستوران در طبقه همکف سکو قرار دارد، در حالی که یک مرکز ورزشی و باشگاه های سلامت در سطح بالا قرار دارند. دفاتر چندین هیئت ورزشی این برج ها را اشغال کرده اند.

علاوه بر نمای جلویی که عدد ۲۰۲۲ را به تصویر می‌کشد، جایدان مشتاق بود که سال در عکس‌های هوایی دیده شود، که با ترکیب مناطق سنگ‌فرش و مشبک روی سقف‌های چهار بلوک به دست آمده است.

او گفت: «ما با این شروع کردیم که چگونه پروژه را از یک ایده صرف به یک طرح کامل تبدیل کنیم و چگونه آن را به هدفی که پشت ایجاد آن است، خدمت کنیم.

روزی که کار بر روی طراحی معماری را شروع کردم، متوجه شدم که بسیاری از عکس‌های استادیوم‌ها از بالا گرفته شده‌اند، بنابراین می‌خواستم حتی سقف را به شکل سال ۲۰۲۲ طراحی کنم.

۲۰۲۲ also appears on the roof

آل ثانی امیدوار است که در کنار استادیوم ها، این ساختمان یادبودی برای میزبانی قطر از جام جهانی باشد.

او توضیح داد: «ما یک گزینه طراحی با الهام از جام جهانی داشتیم. اما جام متعلق به قطر نیست، سال ۲۰۲۲ متعلق به ماست.

او ادامه داد: «ما می‌خواستیم ساختمانی مرتبط با سال و نسلی ایجاد کنیم که مسابقات را برگزار کرد. من می‌خواهم این ساختمان به عنوان یک خاطره زیبا باقی بماند.»

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ که قرار است در نوامبر و دسامبر امسال برگزار شود، در هشت استادیوم در سراسر کشور میزبانی خواهد شد.

در کنار استادیوم بین‌المللی خلیفه و استادیوم الثومه، مکان‌های تکمیل‌شده شامل استادیوم الوکره طراحی شده توسط معماران زاها حدید ، یک استادیوم جداشدنی ساخته شده با کانتینرهای حمل و نقل و یک استادیوم در چادر غول‌پیکر است.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

tr_TRTurkish