Blog

Manzarası bizi büyüleyen 10 modern bina

  ۱۰ ساختمان با نمای خیره کننده

روزهایی که آسمان‌خراش‌ها، دفاتر، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها باید از بیرون ساده و کسل‌کننده باشند تا در همسایگی جا بیفتند، گذشته است. این روزها، معماران با فکر کردن به بیرون از جعبه مربع اصلی و طراحی نمای بیرونی که به معنای واقعی کلمه آثار هنری هستند، ریسک می کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، این سازه‌ها می‌توانند محله و گاهی اوقات خط افق را تغییر دهند و رهگذران را وادار به توقف و توجه کنند. نگاهی به ۱۰ ساختمان با نماهای منحصربه‌فرد بیندازید که ما را مجبور به مکث می‌کنند و نگاه دوم و گاهی سوم را می‌اندازیم.

بخشی از خرده فروشی، بخشی مسکونی، خانه های VM در کپنهاگ توسط JDS Architects  و BIG به شکل های V و M با بالکن هایی که مانند منقار پرندگان بیرون زده طراحی شده اند.

Photo by Darren Bradley

جای تعجب نیست که Adjaye Associates برنده مسابقه طراحی موزه ملی اسمیتسونیان تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار در واشنگتن دی سی با نمای بیرونی برنزی خیره کننده و بسیار دقیق آن است که ساختمان را می پوشاند.

 
Photo by Nacasa & Partners Inc.

اگر هر بانکی مانند شعبه شیمورا بانک سوگامو شینکین که توسط معماری + طراحی امانوئل مورو طراحی شده بود، درخشان و رنگارنگ به نظر می رسید . مجموعه‌ای از لایه‌های رنگین کمان از نما بیرون می‌آیند تا از بازدیدکنندگان به داخل به همان اندازه رنگارنگ آن استقبال کنند.

Photo by Hedrich Blessing

هنگام قدم زدن در خیابان های شیکاگو، زمانی که برج آبی نمایان می شود، توقف و مکث نکردن بسیار سخت است. استودیو گنگ، نمای مواج و سفید ساختمان چند منظوره را طراحی کرده که در برابر آسمان آبی کاملا مسحورکننده است.

 
Courtesy of Henning Larsen Architects

تالار کنسرت هارپا توسط معماران هنینگ لارسن که  در ریکیاویک ایسلند است، مانند سنگ های قیمتی حکاکی شده به نظر می رسد که نور خورشید از پنجره های شیشه ای منحصر به فرد منعکس می شود.

 
Photo by Nic Lehoux

BIG یا Bjarke Ingels Group، مسئول VIA 57 WEST ، یک سازه عظیم مثلثی شکل در سمت غرب شهر نیویورک است که ۶۰۰ آپارتمان را در خود جای داده است. فقط بیش از یک سال از عمر آن می گذرد، فرم پیچ در پیچ به گونه ای طراحی شده است که تا آنجایی که ممکن است آپارتمان ها به رودخانه هادسون دید داشته باشند.

 
Photo by Helene Binet

خانه بندر آنتورپ ممکن است یکی از غیرمعمول ترین ساختمان های تاریخ باشد. این پروژه که توسط معماران زاها حدید طراحی شده بود، مستلزم تغییر کاربری یک ایستگاه آتش نشانی قدیمی و ساخت یک سازه مدرن اضافی در بالای آن برای اسکان کارکنان رو به رشد بندر آنتورپ بود.

 
Photo by Mathieu Ducros

هتل مسکونی Nakâra که توسط معماری Jacques Ferrier طراحی شده است، در Cap d’Agde، فرانسه واقع شده است و نمای بیرونی کاملاً سفید و شفافی دارد که برای موقعیت ساحلی مدیترانه آن عالی است. به جای نمای بیرونی خسته کننده، هتل با یک الگوی هندسی باز پوشیده شده است که به آن حسی سبک و مطبوع می دهد.

 
Photo by Maxim Schulz

Elbphilharmonie Hamburg که توسط Herzog & de Meuron طراحی شده است ، یک مرکز فرهنگی و سالن کنسرت است که در بالای یک ساختمان انبار قدیمی روی آب ساخته شده است. قسمت بالا شبیه آب موج دار از رودخانه زیر است و نمای شیشه ای آن دارای بریدگی های منحنی است که شیشه های رنگین کمانی را می شکند.

 
Photo by Luc Boegly

چگونه می توانید از اقامت در این هتل اقامتی کوتاه مدت و بلند مدت خوشحال نباشید؟ هتل Hipark در پاریس توسط معماری Manuelle Gautrand بر روی یک سایت مثلثی طراحی شده است که پایه آن طوری به نظر می رسد که گویی فشرده شده است. ساختمان زاویه‌دار با نمای رنگارنگ سبز و آبی.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

tr_TRTurkish